Semasa

“Nampak 4 lelaki dalam tu..” Budak Drjah 2 Dipelawa Naik Kereta Tak Dikenali Depan Sekolah, Akhirnya Ini Berlaku

PASIR PUTEH – Seorang murid tahun dua berdepan detik cemas apabila dia dipercayai diajak empat lelaki yang tidak dikenalinya untuk menaiki sebuah kereta semasa berada di depan sekolah di Selising di sini semalam.

RAKAMAN PENUH ADA DI BAWAH SEKALI

Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki Nampak empat lelaki

Menurutnya, dia sentiasa mengingatkan anak kelima daripada enam beradik itu agar tidak mengikut orang yang tidak dikenali terutamanya semasa pulang dari sekolah.

Katanya, dia bersyukur apabila anaknya mendengar nasihat itu sekali gus dapat mengelakkan daripada berlaku kejadian culik.

Sementara itu, Ketua Polis Daearah Pasir Puteh, Superintendan Zaizul Rizal Zakaria ketika dihubungi berkata, tiada sebarang laporan dibuat berhubung kes itu setakat ini.

Menurutnya, sebarang berita yang boleh mecetuskan kebimbangan orang ramai perlu disemak dengan teliti dan disahkan dengan pihak polis terlebih dahulu.

“Saya nasihatkan orang ramai tidak menyebarkan menularkan berita tidak sahih yang menimbulkan kegusaran orang ramai menerusi media sosial. Sebaliknya terus melaporkan kepada polis jika ada kesahihan kejadian itu,” katanya.

Tambah Zaizul Rizal, individu yang menyebarkan berita tidak berasas boleh didakwa mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan atau Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

Terdahulu, tular satu hantaran di Facebook milik seorang lelaki yang memaklumkan bahawa anaknya nyaris menjadi mangsa culik di sebuah sekolah di Pasir Puteh.

Keadaan itu sekali gus menyebabkan orang ramai bimbang apabila banyak cubaan culik kanak-kanak berlaku sejak akhir-akhir ini.

Nampak empat lelaki

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber : KOSMO! ONLINE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *