Semasa

“Kau berambus la s*tan..” Pegawai Imigresen Wanita yg Maki dan Hiina Pelanggan Terima Padah

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd. Iqbal Ibrahim mengesahkan ada menerima laporan mengenai kejadian di Imigresen Pusat Transformasi Bandar (UTC), Seksyen 14, baru-baru ini.

Namun siasatan mendapati tidak berlaku unsur jenayah dan kes dirujuk kepada Jabatan Imigresen Selangor untuk siasatan dalaman pihak mereka.

Rakaman Video ada di Bawah Sekali

“Lelaki itu meminta anggota bertugas supaya meletakan Notis Pemberitahuan secara rasmi tetapi tiada apa-apa tindakan.”

Kira-kira jam 6.30 petang, pegawai bertugas telah memberikan no giliran 1201 dan 1202 kepada anak-anaknya.

Selesai urusan 1201, anaknya yang memegang nombor 1202 diberitahu sistem Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tidak berfungsi dan akan dipanggil semula pukul 8 malam.

Selepas 30 minit menunggu, nombor giliran 1202 masih tidak dipanggil sedangkan pada ketika itu giliran sudah menjadi 1211.

Bertujuan untuk mendapatkan penjelasan, lelaki itu terus ke kaunter berjumpa dengan seorang penyelia lelaki untuk bertanyakan mengenai giliran anaknya. Namun dipertikaikan mengapa tidak pergi ke kaunter.

Berasa dipermainkan, dia telah hilang kawalan dan menendang tiang besi.

“Secara tiba-tiba seorang pegawai wanita Imigresen yang berada di belakang sebuah kaunter terus menjerit, menghentak meja.

Dia juga memaki hamun dan memberikan amaran tidak membenarkan lelaki itu dan keluarganya berurusan di Imigresen UTC pada masa akan datang.

Tidak berpuas hati, lelaki ini dan anak-anaknya terus ke balai polis untuk membuat laporan mengenai kejadian.

Kredit: Kosmo!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *