Semasa

Genap 40 hari berjuang di NlCU, lbu terkilan anak pergi selamanya angkara sikap cuai segelintir misi

Seorang ibu meluahkan rasa terkilan apabila bayi sulung mereka menerima layanan daripada segelintir jururawat yang tidak bertanggungjawab semasa menjalankan tugas di Neonatal Intensive Care Unit (NICU).

Menerusi perkongsian oleh wanita dikenali Nurul Iqa, bayi lelakinya bernama Putera Muhammad Fayyaz terpaks dimasukkan ke dalam wad NICU susulan degupan jantung yang lemah.

Tidak cukup dengan itu, adik Fayyaz difahamkan kritikal kerana paru-parunya sudah melekat dengan najis sehingga menyebabkan anaknya tidak dapat bernafas sendiri.

Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang

Apa yang lebih meruntunkan hati seorang ibu muda ini adalah jururawat bertugas ‘sedap’ tidur di meja belakang, sedangkan anaknya menangis teresak-esak tanpa suara dari pukul 2 pagi sampai pukul 3 lebih sehinggakan paras oksigen menurun bawah 80 lebih.

Ekoran mesin oksigen itu berbunyi, jururawat bertugas yang lain datang dan memarahi dirinya kerana menganggu anak kecil itu berehat walhal wanita itu hanya mampu berzikir untuk menenangkan anaknya.

Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang

Terang Nurul Iqa, punca anaknya menangis adalah berpunca daripada kecuaian jururawat bertugas memasukkan ubat ke bahagian paha yang salah.

Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang

Sejak dari kejadian itu, kesihatan anaknya semakin merosot sebelum menghembuskan nafas terakhir dalam pelukannya setelah genap 40 hari bertarung nyawa di NICU. Walaupun reda dengan pemergian anaknya, wanita itu masih terkilan dengan layanan cuai oleh segelintir jururawat bertugas sepanjang memantau keadaan bayi lelakinya di NICU.

Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang Genap 40 hari berjuang

Genap 40 hari berjuang

Salam takziah
Al-fatihah (dibaca)
بِسْم ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ امين

Semoga Allah terima segala amalan arwah dan mengangkat darjatnya disisi Allah,
Semoga pemergian arwah menjadi kerehatan sebenar dari urusan dunia,
Semoga dilindungi dari seksa kubur dan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan para solehah,

Allahumma Solli Ala Sayyidina Muhammad.
Amiin Amiin Amiin..

Ucapan Takziah Kematian
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman…. Aaamiin Ya Robbal Aalamiin..

Sumber: Facebook Nurul Iqa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *