Semasa

Berjaya BeIi Rumah RM1.5 Juta Di Aussie, Rupanya Ini yg Sajat Lakukan Selama 6 Bulan Di Sana

Hampir enam bulan berhijrah ke Australia, usahawan sensasi, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman mendedahkan berjaya membeli sebuah rumah berharga RM1.5 juta di negara itu.

Berkongsikan perkara itu di Instagram, Sajat berkata dia juga tidak sangka berjaya memiliki rumah itu selepas enam bulan memulakan perniagaan di Australia.

“Alhamdulillah, saya tak sangka kini sudah memiliki rumah di Sydney dengan harga AUS500,000 (kira-kira RM1.5 juta).”

“Semestinya saya sangat gembira kerana dalam tempoh enam bulan saja memulakan perniagaan di sini dan berdepan dengan masalah cukai dan sebagainya akhirnya berjaya mengumpul aset di sini.

“Ini adalah permulaan baru kehidupan saya memandangkan saya juga semakin aktif mengendalikan perniagaan di Australia,” katanya.

Dalam pada itu, Sajat berkata dia tidak mahu lagi menoleh ke belakang serta mahu fokus dengan apa yang ingin dilakukan di masa akan datang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nur Sajat (@nursajatkamaruzzaman)

“Jika kita yakin dan fokus apa kita buat, pasti kita akan maju ke hadapan. Selepas apa terjadi pada saya tahun lalu, saya untuk memandang ke hadapan saja. Saya sudah ‘move on’.

“Rezeki ada di mana mana. Kalau kita yakin dengan perniagaan kita buat, pasti kebaikan dan ganjaran kita akan dapat,” katanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *