Semasa

Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Sahar, Founder Terkenal Ceknon Viral Mninggal Dunia

Beberapa tahun lepas, pernah tular video-video kontroversi seorang founder kosmetik yang menggelarkan diri sebagai Ceknon di media sosial terutamanya di Facebook.

Dia yang gemar membuat live di media sosial turut dikatakan mirip pelawak terkenal Shuk Sahar sehingga menjadi bahan gurauan netizen.

Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk

Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk

Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk

Suami kepada Ceknon yang sinonim dengan pakaian yang berwarna merah jambu dan rambut blonde ketika melakukan siaran langsung di Facebook atau TikTok.

Ia untuk mempromosikan produk kosmetiknya juga memaklumkan yang dia tidak akan membuat sebarang live semasa upacara pengebumian isterinya nanti.

Dalam pada itu, dia bagi pihak arwah isteri memohon orang ramai yang mengenali allahyarham supaya dapat memaafkan segala kesalahannya.

Difahamkan, allahyarham dikatakan mengalami jangkitan kuman di otak selepas dimasukan ke Hospital Kajang setelah tiga ke empat hari mengalami cirit birit sehingga doktor terpaksa menidurkannya.

Miliki Wajah Mirip Seakan Shuk

Perkongsian tersebut sememangnya mengejutkan banyak pihak terutama warganet yang mengikuti founder produk berkenaan di media sosial.

Dia yang kerap melakukan live di Facebook dan TikTok mempunyai pengikut yang tersendiri walaupun kadang kala video allahyarham berpakaian kurang disenangi ramai.

Walau bagaimanapun, rata-rata mendoakan agar allahyarham Ceknon ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan berharap ahli keluarga yang ditinggalkan berada dalam keadaan sabar mengharungi berita duka ini.

Salam takziah.

Sumber: TikTok @sabarituindah24434, Facebook Lin Qurnia,  KJ Nilam, Norshahadah Aisyah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *