Semasa

“Mami, tolonglah..bangun” Tak Tertanggung Derita, Anak Kecil Ini Menangis Meluah Segalanya

Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami

PASIR MAS – Seorang wanita hamil tujuh bulan maut ditembak di bahagian perut dalam kejadian di Kampung Teresek, Repek di sini pada Sabtu.

RAKAMAN LUAHAN ANAK MANGSA ADA DI BAWAH SEKALI

Mangsa, Farrah Emirah Mazlan, 26, yang juga seorang peniaga ditemukan dalam keadaan terbaring di tempat duduk pemandu dan mempunyai kesan tembakan di bahagian perut sebelah kiri.

Sekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada Mami

Pemangku Ketua Polis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam mengenai penemuan mayat seorang wanita dalam sebuah kereta jenis Nissan Cefiro yang di parkir di tepi jalan.

“Hasil temubual dengan saksi awam mendapati kereta yang dinaiki mangsa sudah berada di tepi jalan sejak petang Jumaat,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Ahad.

Sekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada Mami

Menurutnya, pemeriksaan yang dilakukan ke atas kereta menjumpai satu kelongsong peluru di bahagian kaki tempat duduk penumpang di belakang sebelah pemandu.

Beliau berkata, semakan awal mendapati kereta tersebut didaftarkan di atas nama mangsa.

Muhamad Zaki berkata, hasil temubual dengan ibu mangsa memberitahu wanita berkenaan hamil tujuh bulan. Mayat mangsa kemudian dibawa ke Hospital Pasir Mas untuk proses bedah siasat.

Sekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada MamiSekarang Saya Dah Tak Ada Mami

“Susulan itu, seorang buruh berusia 40 tahun ditahan pada Sabtu jam 11.25 malam bagi membantu siasatan,” katanya. Menurutnya, kes disiasat bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami

Polis tidak menolak kemungkinan motif cemburu antara punca wanita mengandung tujuh bulan mati ditembak di Kampung Repek di sini, petang semalam.

Pemangku Ketua Polis Kelantan Datuk Muhamad Zaki Harun, pihaknya sudah menahan seorang lelaki berusia 40 tahun bagi membantu siasatan dan suspek berkenaan ada hubungan dengan mangsa.

Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami

“Polis percaya suspek menggunakan pistol separa automatik .38 berdasarkan penemuan kelongsong peluru. Jarak rumah mangsa dengan lokasi kejadian sejauh 15 kilometer sahaja,” katanya.

Terdahulu, Harian Metro melaporkan Emirah Mazlan, 26, ditemukan mati dengan kesan tembakan di perut dalam sebuah kereta yang diparkir di tepi jalan, kira-kira jam 4 petang.

Sekarang Saya Dah Tak Ada Mami

Berita tentang kes tembak melibatkan seorang wanita hamil 7 bulan yang menjadi mangsa telah menyentuh hati ramai pihak.

Mana tidaknya, Allahyarham Farrah Emirah Mazlan, 26 ditemui dalam keadaan terbaring di dalam kereta dengan kesan tembakan di bahagian perut kiri.

Dia yang juga seorang ibu tunggal selepas berpisah dengan bekas suami pada Februari lalu menjaga 3 orang anak yang berusia 3 hingga 10 tahun.

Dalam laporan dari Harian Metro, anak sulung allahyarham, Mohamad Mustaqim Darwish Mustafa, 10 meluahkan rasa hiba kehilangan ibu tersayang kepada pihak media sewaktu ditemui di Tanah Perkuburan Islam Kampung Bechah Kelubi, Chetok.

Sekarang saya dah tiada mami (ibu), saya sangat sedih lagi pun adik masih kecil.

“Saya tak tahu kenapa ‘orang itu’ boleh tembak mami yang sangat saya sayang, lagipun mami orang baik,” luahnya.

Tambahnya lagi, dia sangat terkejut dan hanya mampu melihat jenazah ibunya yang kaku apabila dibawa pulang selepas keluar pada Jumaat malam.

Dia turut menceritakan yang sempat mengirim nasi goreng kepada ibu sebelum wanita itu keluar untuk berurut.

“Saya hanya tahu mami meninggal dunia selepas dibawa ke lokasi kejadian petang semalam, saya lihat ibu kaku di sebalik tingkap kereta.”

“Kali terakhir kami berjumpa Jumaat malam lalu sebelum mami keluar, malah saya sempat mengirim nasi goreng untuk dimakan jika dia pulang, namun tidak kesampaian,” katanya.

Menjengah ke Facebook ahli keluarga arwah, bapa saudaranya yang menggunakan nama akaun Are Long PM II telah memuat naik beberapa gambar sewaktu upacara pengebumian jenazah.

Dalam kapsyen yang disertakan, dia berdoa supaya allahyarham ditempatkan dalam kalangan orang beriman dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang sudi mengirimkan al-Fatihah serta prihatin dengan nasib menimpa anak buahnya.

Terdahulu, berita melaporkan yang seorang wanita hamil 7 bulan telah ditemui meninggal dunia dengan kesan tembakan di perut di Kampung Teresek, Repek, Pasir Mas.

Susulan daripada itu, pihak polis telah menahan seorang lelaki bekerja sebagai butuh berusia 40 tahun bagi membantu siasatan berhubung kejadian tersebut.

Sumber: Ohmymedia, Harian Metro (Syaherah Mustafa), Facebook Are Long PM II, kredit foto Lin Adameisha

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *