Semasa

Tidak Berpuas Hati Dirinya Masih DipersaIahkan, Pemuda ini Akan Failkan Saman Org Kampung yg MemukuInya

Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI

SHAH ALAM – “Saya sedia memaafkan pemuda itu.” Demikian luah warga emas yang dipukul penunggang motosikal dalam kejadian berhampiran jejantas di Padang Jawa dekat sini Ahad lalu.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Zainoldin Hussin, 60, berkata, dia bersedia memaafkan penunggang motosikal berkenaan dan sedia bertemu pada bila-bila masa sekiranya pemuda itu mahu bertemu untuk memohon maaf darinya.

Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI

“Saya anggap pemuda tersebut sebagai seorang lebih muda dari saya, sebaya dengan anak saya, jadi sebagai orang yang lebih tua, saya sedia memaafkan apa yang dia buat kepada saya.

Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI

“Seingat saya dia terus menerus memukul saya tanpa saya sempat bertanya apa kesalahan saya sehingga diperlakukan sedemikian rupa.

“Dengan keadaan diri saya yang merupakan pesakit sedang menjalani proses dialisis, saya hanya mampu melindungi tapak dialisis saya di bahagian tangan bagi mengelakkan mengalami kecederaan ketika dipukul,” katanya.

Tambahnya, terdapat juga dakwaan yang menyatakan dirinya ada memanggil beberapa individu untuk memukul pemuda tersebut.

“Ada yang mendakwa saya memanggil beberapa individu untuk memukul pemuda itu, itu saya nafikan sama sekali, ketika kejadian, saya tidak dapat berfikir apa-apa, kesakitan yang saya tanggung begitu perit.

“Malah kesan sakit akibat dipukul itu saya terpaksa tanggung sehingga kini, baik dari segi fizikal serta emosi saya sendiri,” katanya.

Pada Ahad, tular video yang dimuat naik di Facebook memaparkan seorang lelaki warga emas dipukul seorang penunggang motosikal dipercayai berlaku di Padang Jawa.

Tindakan penunggang motosikal tersebut kemudiannya berjaya dileraikan oleh orang ramai yang berada di lokasi kejadian.

Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI

Penunggang motosikal mengaku tidak bersalah atas tuduhan mencederakan seorang warga emas dalam kejadian di Padang Jawa, Shah Alam pada Ahad lalu.

Memetik laporan Harian Metro, tertuduh Muhammad Zulkifli Che Su membuat pengakuan demikian di hadapan Majistret Muhammad Syafiq Sulaiman.

Bagaimanapun, ramai netizen kurang berpuas hati kerana belum mendengar kisah daripada pihak tertuduh yang berusia 24 tahun itu kerana hanya cerita mangsa, Zainol Din Hussain ditularkan di media sosial.

Rata-rata mendakwa pemuda terbabit mungkin berdepan provokasi sehingga ‘naik angin’ sekali gus aksinya memukul warga emas berusia 61 tahun itu dirakam orang ramai.

Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuIAkhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI

Semalam, mangsa mengadakan sidang media memberi penjelasan berhubung kejadian tersebut selain berlapang dada bagi memaafkan tertuduh yang bekerja sebagai juruteknik sebuah syarikat automotif.

Zainol Din berkata, dia nafi menunjukkan isyarat ‘jari tengah’ sehingga membuat tertuduh berang sebelum berlaku aksi memukul di tengah jalan.

Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI Akhirnya Pemuda Buat Laporan DipukuI

Menerusi laporan Sinar Harian semalam, peguam yang mewakili individu yang didakwa memukul seorang warga emas dalam kejadian di Padang Jawa tempoh hari memberitahu kepada media supaya semua pihak harus menghormati perjalanan proses kehakiman dan tidak bergantung kepada video yang tular sebelum ini.

“Dalam soal ini, tidak perlu ada mana-mana pihak menjadi jaguh dalam meraih pelbagai persepsi kerana sedia maklum, akhirnya keputusan kelak akan ditentukan oleh mahkamah dan dalam soal ini kita harus percaya dan hormati jalur atur proses kehakiman yang berjalan.

“Anak guam saya hendak menjalani proses kehidupan seperti biasa, bertemu dengan insan tersayang dan sebagainya,” katanya dalam sidang media di perkarangan Mahkamah Shah Alam pada Khamis.

Terdapat Dua Kes Berbeza Dalam Kes Tersebut

Beliau menjelaskan, dalam kes ini terdapat dua kes yang berbeza yang mana anak guamnya menghadapi pertuduhan di mana didakwa memukul mangsa dan satu lagi kes, anak guam membuat laporan mendakwa dirinya dipukul sekumpulan individu.

“Berhubung kes yang mana anak guam saya dikatakan memukul seorang individu iaitu kes hari ini, telah didakwa di bawah Seksyen 323 dan satu kes lagi akan dikendalikan oleh rakan saya.

“Saya difahamkan kes kedua masih dalam siasatan pihak polis,” ujarnya.

Muhammad Zulkifli Che Su, 24, yang bekerja sebagai juruteknik sebuah syarikat automatif membuat pengakuan itu selepas pertuduhan dibaca di hadapan Majistret Muhammad Syafiq Sulaiman.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa atas pertuduhan sengaja menyebabkan kecederaan terhadap Zainol Din Hussein, 61, di Jalan Padang Jawa di sini, pada jam 12 tengah hari, 22 Mei lalu.

Ia merupakan suatu kesalahan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga setahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-dua sekali, jika sabit kesalahan.

Sumber Sinar Harian, Ohmymedia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *