Semasa

Menangis Gara² Kahwin Tergesa², Wanita Fail Penceraian Bila Dapat Tau Perangai Sebenar Suami

Setiap pasangan yang berumah tangga pastinya mengimpikan hubungan yang dibinakan berkekalan hingga ke akhir hayat.

Namun, tiada siapa dapat melawan takdir apabila jodoh yang dijaga tidak dapat diteruskan lagi seperti angan-angan sebelum ini.

Tiada lagi ungkapan sehidup semati, hanya pasrah dan belajar daripada kegagalan rumah tangga sebelum ini seperti yang berlaku kepada wanita ini.

Video wanita ini telah mendapat respon netizen yang rata-rata risau dapat suami macam tu.

Ketika orang lain sibuk mengenali hati budi pasangan masing-masing, wanita yang dikenali Fatih ini mengatakan dia mengambil keputusan untuk berkahwin dengan lelaki pilihan hatinya selepas sebelum berkenalan.

Menerusi video yang dimuat naik di laman TikTok miliknya, dia meluahkan kesalan apabila mengetahui belang suaminya itu selepas mendirikan rumah tangga.

Tambah wanita yang mengenakan set persalinan busana biru itu, dia membayangkan semuanya indah belaka selepas berkahwin, namun lain pula jadinya.

Ini dapat dilihat apabila suaminya itu seringkali membandingkan dirinya dengan isteri orang lain.

Tidak cukup dengan itu, suami yang disangka bertanggungjawab sebenarnya tidak pernah bertanyakan akan keadaan isterinya walaupun sekali sepanjang tinggal berjauhan.

Fatih bulat-bulat mempercayai janji manis yang dilontarkan oleh suaminya itu dengan membimbing dirinya ke arah lebih baik dan patuh dengan tuntutan agama.

Sebaliknya, dia mengatakan tidak pernah melihat suaminya itu sekali pun mendirikan solat walaupun aplikasi Islamik di telefon mudah alih sudah melaungkan azan.

Apabila ditanya, suaminya berkata dia masih belum bersedia untuk mendirikan solat.

Wanita tekad fail cerai, menyesal kahwin tergesa2

Setelah tidak tahan dengan situasi rumah tangga, dia tekad untuk memfaikan cerai walaupun suami itu terus menyakiti hati dan perasaan apabila mengetahui tindakannya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet bersetuju dengan tindakan yang dilakukan oleh wanita itu dan mengatakan dia layak mendapatkan seseorang lebih baik dari sebelum ini.

Selain itu, ada warganet meluahkan kerisauan untuk berkahwin apabila melihat perlakuan suami wanita tersebut.

Apa-apa pun, semoga dipermudahkan urusan penceraian, dan kalau boleh duduklah berbincang sebelum terjatuhnya talak.

Sumber: TikTok @narat714

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *