Keluarga

Sehari Slps Majlis Pertvnangan, Gadis Mninggal Dvnia Motor Ditunggangnya DigiIis Lori

MACHANG – Seorang pembantu kedai mavt digiIis sebuah treler selepas motosikal yang dinaiki bersama rakannya bergesel dengan kenderaan berat.

Kejadian berlaku di Kilometer 6.1, Jalan Machang-Pasir Puteh dekat Kampung Sungai Mas di sini.

Dalam kejadian pada pukul 9 pagi itu, mngsa, Wan Asmat Wan Mat, 31, yang merupakan pembonceng motosikal jenis Honda EX5 disahkan mennggal dunia di lokasi kejadian.

Ia akibat daripada kecederaan parah pada bahagian kepala dan seluruh badan.

Baru je brtvnang gadis pergi selamanya

Baru je brtvnang gadis pergi selamanya

Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan Ganti Jimmy berkata, kemaIangan itu turut mencederakan bahagian tangan kanan penunggang motosikal yang berusia 24 tahun.

Katanya, siasatan awal mendapati, mngsa bersama rakannya sedang menaiki motosikal dan keluar secara tiba-tiba dari simpang kiri jalan itu.

“Bagaimanapun, motosikal yang dinaiki kedua-dua wanita itu dipercayai bergesel dengan sebuah treler tanpa muatan yang sedang dalam perjalanan dari arah Labok menghala ke Pasir Puteh.

“Insiden itu menyebabkan mngsa terjatuh sebelum digilis treler tersebut,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini hari ini.

Baru je brtvnang gadis pergi selamanya

Menurut Ganti, mngsa disahkan mennggal dunia di lokasi kejadian dan dibawa ke Hospital Machang di sini untuk dibedah siasat.

Katanya, rakan mangsa yang mengalami kecederaan turut dirawat di hospital sama.

Kes disiasat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

K! ONLINE, Artikel disiarkan pada 31 Mac 2021

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *