Keluarga

Menangis Tak Berhenti, Budak 5 Tahun Masih Travma Lihat lbu Ditiikamm Oleh Bapa Sndiri

Tergamam. Begitulah perasaan yang dialami seorang kanak-kanak lima tahun ini apabila ibunya ditikam berkali-kali hingga maati oleh ayah kandungnya sendiri.

Lebih memeritkan, tragedi pembvnuhan ngeri yang berlaku itu disaksikan di depan matanya sendiri.

Mangsa, Mimin, 24, ditikam menggunakan gunting di bahagian leher, paha dan punggung oleh suaminya sendiri, Andi, 27, hingga cedera parah dan mennggal dunia.

Manakala sejurus kemudian, Andi pula didakwa cuba membvnuh diri dengan mengelar leher dan nadinya, namun tidak berjaya apabila ditahan polis tidak lama selepas itu.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

budak Iima tahun meIihat lbunya

budak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunya

Ketua Polis Garut, Wirdhanto Hadicaksono berkata, punca suspek (Andi) bertindak kejam sedemikian adalah kerana masalah kewangan yang mereka hadapi.

“Motif utamanya menurut keterangan saksi adalah faktor ekonomi yang dialami mereka sejak kebelakangan ini.

budak Iima tahun meIihat lbunya

“Suami tersebut (bertindak) menghempas kepala isterinya ke tembok dan kemudian sempat melakukan tikaamman sebanyak lima kali,” katanya, memetik laporan Tribun.

Dalam pada itu, Pegawai PoIis berkata si ibu yang malang itu terkorban meninggalkan dua orang anaknya yang masih kecil.

Jelasnya, pembvnuhan tersebut mengakibatkan kanak-kanak berkenaan menjadi murung dan perlu mendapatkan rawatan segera.

“Kami tengok tadi, dia (anak mangsa) ada adik yang masih berusia 14 bulan.

Kami akan cuba memikirkan bagaimana kedua-dua anak ini untuk hidup tanpa bayang-bayang travma nanti.

“Kami akan dorong pusat kesihatan untuk menghantar ahli psikologi (dalam kes ini) bagi membantu pemulihan mentalnya,” katanya.

Sementara itu ayah mangsa, Edi Junaidi berkata, cucunya itu ada membuat panggilan video dan kerap bertanya tentang kepulangan ibunya, pada hari yang sama mayat ibunya sedang dibedah siasat di hospital.

“Katanya, ‘bila mama pulang…’, semalam semasa saya menunggu di hospital, dia buat video call dan tanyakan ibunya. Dia saksi langsung saat kejadian,” katanya.

budak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunyabudak Iima tahun meIihat lbunya

Menurutnya, si cucu itu pernah mengadu kepadanya tentang sikap ganas ayahnya (Andi) yang kerap mengasari ibunya, namun dia tidak mengambil endah pada awalnya sehinggalah pembvnuhan itu terjadi.

Andi kini sedang dirawat di hospital ekoran kecederaan yang dialami semasa cubaan membunuh diri.

Kesnya diklasifikasikan sebagai jnayah membvnuh dan perbicaraan serta hukumannya akan bermula setelah dia sembuh kelak.

Kejadian berlaku di Jawa Tengah, Indonesia.

Sumber: Siakap Keli, Tribun News

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *