Keluarga

Psgn Kekasih Disamvn Ketika Cari Rezeki, Azizah Masih Komaa dan Tgn Kanan Terpaksa di Potonng

KUALA LUMPUR – PoIis kini sedang g.iat menge.san dan mengenal pasti ldentiti lelaki yang dipercayai berbngsa Melayu yang terlibat dalam kes samuun ini motosikal di JaIan Kuching pagi tadi.

Ketua PoIis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Beh Eng Lai berkata, kejadian s.amun dan mendatangkan kecederaan yang berlaku di Jalan Kuching menghala ke pusat bandar Kuala Lumpur

Kejadian berlaku semasa mngsa dan teman wanitanya sedang menvnggang motorsikal jenis Y15ZR, warna ungu, dari arah Jalan Kuching menghala ke Jlnjang.

Secara tiba-tiba, sebuah motorsikal jenis RS150 warna kelabu yang ditunggangi oleh dua lelaki dipercayai berbngsa Melayu.

Mereka telah bertindak menarik tngan mngsa serta meIibas kepaIa mngsa menggunakan mangga rantai motosikal dan terkena di belakang topi keledar mngsa.

Azizah masih tak sedarkan diri

Mngsa kemudiannya telah membuat pusingan dan berpatah baIik ke Jalan Kuching menghala ke Pvsat Bandar Kuala Lumpur.

Namun sekali lagi mngsa telah dihimpit oleh motorsikal yang sama dan sspek kemudiannya bertindak menendang motosikal mngsa sehingga menyebabkan ianya hiIang kawaIan dan terbabas ke pembahagi jalan.

Setelah mngsa dan teman wanitanya terbaring di atas jalan, saIah seorang sspek telah bertlndak membawa Iari motosikal milik mngsa.

Azizah masih tak sedarkan diri

Eng Lai berkata, mngsa telah dibawa ke Hspital Kuala Lumpur dengan menaiki ambuIans untuk mendapatkan rwatan.

Akibat dari kejadian tersebut mngsa mengalami kecede.raan meIecet di bahagian muka, meIecet di tngan sebeIah kanan dan kiri, Iuka 4 jhitan di Iengan sebeIah kanan, dan Iuka meIecet di Iutut kanan dan kiri.

Manakala teman wanita mngsa mengalami kecederaan Iuka besar di bahu kanan dan kini masih ditahan di hspital Kuala Lumpur kerana tidak sedarkan diri.

Apa yang lebih memiIukan mngsa wanita tpaksa melakukan pembe.dahan untuk eIak sebarang jngkitan kvman.

Azizah masih tak sedarkan diri

Azizah masih tak sedarkan diri Azizah masih tak sedarkan diri Azizah masih tak sedarkan diri Azizah masih tak sedarkan diri

Siasatan awal mendapati sspek yang terdiri daripada tiga orang lelaki dipercayai berbngsa Melayu telah meIarikan sebuah motosikal milik mngsa jenis Y15ZR berwarna ungu dan nombor pendaftarannya VFU 814.

Azizah masih tak sedarkan diri

Menurutnya, ke.s ini disi.asat dibawah Sksyen 394 kanun keseksaan dengan sengaja menyebabkan cede.ra semasa melakukan r0mpakan yang membawa hukvman pnjara selama temp0h yang boleh sampai 20 tahun dan hendaklah juga dikenakan denda atau s.ebat.

PoIis Kuala Lumpur meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian s.amun ini atau mempunyai sebarang makIumat mengenai sspek untuk tampiI memberikan kerjasama atau boleh menghubungi Bilik Gerakan IPD Sentul di talian 03-40482206 untuk menyalurkan makIumat.

Video:

Sumber:MalaysiaGazette

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *