Info

Penunggang GrabFood, Isteri Mninggal Dunia Rempuh Lori Berhenti Tepi Jalan

SEPASANG suami isteri mavt apabila motosikal ditunggang merempuh belakang sebuah lori rosak yang berhenti di lorong kecemasan.

Insiden berlaku jam 12.05 tengah hari tadi dekat Kilometer (KM) 49.5, Jalan Cyberjaya/Dengkil (Puchong) menghala ke Cyberjaya.

Kemalangan berlaku apabila motosikal dibawa suami mngsa merempuh belakang lori rosak yang berhenti di lorong kecemasan.

Kedua-dua mangsa dilaporkan mengalami kecederaan parah dan disahkan mennggaI dunia di tempat kejadian.

Polis masih menyiasat untuk mengesan waris mngsa. Mayat kedua-dua mngsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Serdang untuk dibedah siasat.

Sementara itu di AL0R GAJAH, perjaIanan dua beradik keIuar ke kedai berakhir tragedi apabila kedua-dua mereka termasuk seorang kanak-kanak berusia 4 tahun mennggal dunia.

Ia seIepas motosikal ditunggangi terbabas di Jalan Air Tanai, di sini, malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.15 malam itu, mngsa ZahruI Fitri Amer, 16, dan adiknya, Afiq Wafiy mninggaI dunia aklbat kecederaan parah pada kepaIa.

Lebih memiIukan arwh Zahrul yang merupakan anak sulung manakala adiknya adalah adik bongsu.

Pmergian arwh Zahrul sangat mngejutkan ini kerana arwah merupakan seorang anak yang lembut tutur bicara dan sangat baik.

Dua beradik pergi bersama ke kedai

Ketua PoIis Daerah AIor Gajah, Superintendan Arshad Abu berkata, ketika kejadian mngsa yang menunggang motosikal Yamaha Lagenda dalam perjalanan dari AIor Gajah menghala ke Ayer Paabas.

“Apabila tiba di tempat kejadian, motosikal dinaiki dua beradik itu telah terbabas sendiri dan meIanggar tembok batu di sebeIah kiri jalan.

Dua beradik pergi bersama ke kedai

“Aklbat kemaIangan itu, mereka mengalami kecederaan prah di kepaIa dan disahkan mninggaI dunia di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

MenguIas lanjut, Arshad memberitahu, hasil soal sasat bapa mngsa memaklumkan kedua-dua anaknya itu dalam perjalanan ke kedai.

“Pemeriksaan Ianjut pegawai penyiasat di lokasi turut mendapati motosikal dinaiki mngsa mengalami kerosakan teruk pada bahagian hadapan dipercayai akibat rempuhan.

“Mayat mngsa telah dihantar ke Hspital AIor Gajah bagi proses bedah siasat dan kes disiasat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Dua beradik pergi bersama ke kedai

Salam takziah. Moga keluarganya tabah atas pmergian dua orang insan tersayang. Damailah di alam sana anak2 syurga.  Al fatihah.

Sumber:K! ONLINE

SUMBER: HMetro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *