Hiburan

Setelah 30 Jam Ditidurkan, Ini Keadaan Sarah yg Semakin Membimbangkan

TIADA apa yang diharapkan pelawak Shuib Sepahtu buat masa ini melainkan kesembuhan isteri, Siti Sarah dan kesihatan bayi mereka yang baharu dilahirkan.

Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 37, dia dan Siti Sarah bersetuju untuk menamakan cahaya mata keempat mereka itu dengan nama Ayash Affan.

Menerusi perkongsian terkini, Shuib berkongsi keadaan bayi mereka yang kini sudah memberi reaksi positif.

” Alhamdulillah sedikit update untuk Ayash Affan ( bayi baru lahir pramatang 7 bulan).

Dr Faiz HUKM beritahu alhamdulillah pagi ini dia dah buka mata, kaki dah menendang-nendang, tangan bergerak aktif dan keadaan bayi stabil.

Ya Allah syukur, ini juga berkat doa korang semua yang tak henti-henti mendoakan kesihatan Ayash.

Saya balikkan doa-doa kalian, semoga korang juga dipermudahkan segala urusan, diberi kesihatan yang baik.

Terhindar dari segala kemudaratan InsyaAllah Aminn..” tulis Shuib.

Pada kira-kira pukul 5 petang Jumaat, Siti Sarah selamat melahirkan bayi lelaki pramatang selepas menjalani pembed4han selama hampir tiga jam bermula pukul 2 petang.

Siti Sarah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) pada pagi Jumaat selepas tahap oksigen dalam badan menurun dan terp4ksa ditidurkan.

Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan

Shuib update perkembangan baby

Atas nasihat doktor, penyanyi berusia 37 tahun itu perlu menjalani pembed4han bagi mengeluarkan bayi dalam kandungan yang kini mencecah lapan bulan.

Doakan Ayash Affan jadi anak yang soleh… doakan dia kuat untuk bertahan dalam masa dua bulan ini

Sementara itu Shuib berkata sejak berdepan ujian ini, dia hampir hilang pertimbangan kerana tidak pernah menyangka perkara sebegini akan berlaku.

Bagaimanapun setelah menerima nasihat daripada golongan agama, dia mula reda dengan apa yang berlaku.

“Tipu la kalau cakap saya ni ok (emosi stabil)… 10 tahun kenal Sarah, dialah yang mendewasakan saya, dia banyak mendoakan saya.

“Kini saya sangat berlapang dada, tadi saya almost lost dan tercari-cari. Saya reda dengan ujian Allah ni, akan ada kebaikan nanti.

Keadaan sarah semakin menyedhkan

Shuib bersama isterinya Sarah dan anak-anak

Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan Keadaan sarah semakin menyedhkan

“Saya buka mata, buka hati saya untuk apa saja yang berlaku lepas ni… walaupun benda itu tidak baik tapi itu adalah yang terbaik buat keluarga saya,” katanya penuh sebak.

Sudah 30 Jam Ditidurkan

“Sarah sudah hampir 30 jam koma sejak dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (lCU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Doktor maklumkan Sarah sudah ditiarapkan dengan harapan oksigen dan paru-paru boleh bekerjasama,” kata pelawak Shuib mengenai keadaan isterinya, Siti Sarah.

Shuib ketika dihubungi berkata, harapan mereka sekarang adalah paru2 boleh kembali normal dan bekalkan oksigen dalam badan.

“Memandangkan Sarah kena j4ngkitan Covd-19, jadi paru2 dia banyak terkesan. Jntung pun sudah Iemah.

Mungkin sepanjang pembedahan mengeluarkan bayi semalam, jntung sudah bekerja banyak.

“Difahamkan juga, ada sedikit darah beku di paru-paru. Doktor kata, buat masa sekarang tak boleh apa-apa lagi sebab semalam baru lepas menjalani pembedahan.

“Setiap kali ada panggilan nombor tak dikenali masuk saya menjadi takut.

Dalam masa sama saya perlu jawab sebab bimbang ia daripada doktor yang mahu mengemaskini keadaan Sarah atau berita sebaliknya,” katanya kepada Harian Metro.

Keadaan sarah semakin menyedhkan

Menurut Shuib, setiap hari tanpa Sarah di sini membuatkan dirinya rindu dan hati menjadi sayu.

“Apabila rindu datang, jadi saklt, memang susah rasa.

Di rumah ini saya teringat-ingat dia. Setiap sudut yang dia selalu ada, mesti teringat. Nak kawal sayu, tapi tak boleh.

“Saya selalu bercakap dalam hati dan cakap seorang diri dengan harapan dia dengar,” katanya.

Dalam masa sama, Shuib meluahkan rasa terharu apabila setiap hari mendapat mesej dan kiriman gambar anak-anak tahfiz dan orang persendirian yang membaca Yasin dan doa selamat buat Sarah.

Keadaan sarah semakin menyedhkan

“Saya terlalu terh4ru apabila dalam keadaan sekarang, ada saja orang hantar gambar anak-anak tahfiz baca Yasin.

Terima kasih banyak sebab mendoakan Sarah. Ia satu rahmat terlalu besar untuk kami.

“Memang saya hanya boleh mohon orang doakan dia, tapi tidak menjangka ada sampai buat sendiri majlis doa selamat dan bacaan Yasin.

“Saya balikkan semua doa kepada mereka. Kepada yang sedang menderita Cv1d-19, semoga terus tabah. Ini masa kita sama-sama doakan orang lain,” katanya.

Untuk rekod Sarah dan Shuib sekeluarga disahkan positif C0v1d-19 sejak 25 Julai lalu.

Mereka sekeluarga menjalani ujian saringan selepas pembantu rumah dis4hkan positif v1rus m4ut tersebut.

Sarah dan Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, berkahwin pada 2011, memiliki tiga cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6.

Sumber: Harian Metro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *