Hiburan

Baru 7 Bulan, Sarah Selamat Lahirkan Bayii Lelaki, Namun Keadaan Sarah..

PETALING JAYA – Penyanyi Siti Sarah Raisuddin yang sedang sarat mengandung tujuh bulan dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) Hospital Unversiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Cheras.

Ia berikutan tahap oksigen yang semakin tidak stabil akibat jangkitan Cvid-19.

Perkara tersebut diberitahu suaminya, Shuib menerusi satu hantaran status Instagram sebentar tadi.

Rata-rata netizen meluahkan kebimbangan di atas apa yang terjadi

“Kepada suami sara, sabar dgn dugaan
Amat perit rasanya hadapi kenyataan. Semoga apa yang berlaku ada keajaiban

Dengan izin Tuhan pulih semula kesihatan..be strong Brother..Percaya la pada Tuhan” – Azman

“Ya Allah ya tuhanku, kau kurniakanlah kesembuhan buat Siti Sarah Raisuddin dan anak dalam kandungannya.

Kau angkat la penyakit nya. Kau permudahkan rawatan ke atas dirinya dan kau permudahkanlah urusan mereka sekeluarga. Aamiin” – Linda

“Aku tgk separuh jer. Aku tgk pon aku xkuat..apetah lagi fmly dia,suami dan ank2….

Smoga di permudahkn segela urusan…slamat dunia akhirat…amiinnnn…stay strong” – Reeza

“Allahuakbar semoga Allah permudahkan segala urusan.. kami takut ya Allah engkau angkat la virus ini dan lenyapkn dari muka bumi.. Amin ya Rabbal Alamin” – Aina

“InsyaAllah semoga dipermudahkan segalanya. semoga mereka kuat. kes sama macam saya. semoga semua buka mata covid ni bukan mainan.” – Halim

“Sedihnya tgok shuib. Semoga sarah cepat sembuh. Covid ni real, jgn sebab kita belum kena, kita ambik mudah. Jaga diri semua.” – Umairah

Shuib Luahkan Kebimbangan

Menurut Shuib, isterinya dimasukkan ke ICU berikutan tahap oksigennya yang semakin tidak stabil.

“Pagi tadi isteri saya telah dimasukkan ke ICU disebabkan oksigen yang tidak berapa stabil dan keadaan dia yang tidak berapa baik,”

Kata Shuib dalam satu hantaran dalam Instagramnya sebentar tadi.

Dalam pada itu, Shuib memohon keberkatan hari Jumaat untuk peminat dan orang ramai mendoakan kesembuhan buat isterinya.

“Saya mohon di hari baik, hari Jumaat doakan Sarah dan anak dalam kandungan.

Semoga dipermudahkan urusan dan semoga Allah memberi kekuatan untuk mereka. Semoga Allah merahmati kita semua,” tulis Shuib.

Petang Rabu, Sarah atau nama sebenarnya Siti Sarah Raisuddin, 37, terpaksa dikejarkan ke HUKM berikutan tahap oksigen yang semakin menurun.

Sarah dah ditidurkan. Minta tolong doakan dia

Itu kata pengurus Siti Sarah, Nana Mohamad Rom mengulas situasi terkini penyanyi terbabit.

Menurut Nana, sebagai alternatif bagi mendoakan kesejahteraan penyanyi itu, majlis bacaan Yassin diadakan tengahari ini yang dipimpin oleh Imam Muda Asyraf.

“Ini adalah inisiatif kami sebagai rakan-rakan untuk pinjamkan kekuatan kepada Sarah dan juga bayi di dalam kandungannya.

“InsyaAllah, Allah akan mendengar rintihan dan permintaan kita,” katanya.

Sarah lahiirkan bayo lelaki

Sarah lahiirkan bayo lelaki Sarah lahiirkan bayo lelaki Sarah lahiirkan bayo lelaki Sarah lahiirkan bayo lelaki

Pada pagi hari ini, Siti Sarah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di sini, akibat tahap oksigen tidak stabil.

Perkara ini dimaklumkan oleh suaminya pelawak Shuib yang memberitahu, keadaan Siti Sarah juga tidak berapa baik selain memohon doa kesembuhan isteri dan bayi dalam kandungan.

Assalammualaikum Salam Jumaat semua,Pg td isteri sy telah dimasukkan ke ICU di sebabkan 0ksigen yg tak berapa stabil dan keadaan dia yg tak berapa baik.SY MOHON DIHARI BAIK,HARI

JUMAAT,DOAKAN SARAH DAN ANAK DLM KANDUNGAN, SEMOGA DIPERMUDAHKAN URUSAN DAN SEMOGA ALLAH BERIKAN KEKUATAN UTK MEREKA.SEMOGA ALLAH MERAHMATI KITA SEMUA,AMIN

Sarah lahiirkan bayo lelaki

Sementara itu, suaminya pelawak Shuib Sepahtu memohon orang ramai mendoakan kesejahteraan istri serta ank dalam kandungan.

“Assalammualaikum semua. saya mohon doakan istri saya Siti Sarah Raisuddin.

Doakan semoga dia dan anak dalam kandungan diberi kesihatan kembali dan dipermudahkan segala urusan. Allah Maha Segala-galanya,”, tulisnya.

Shuib turut berkongsi video menunjukkan Sarah sedang mencium ank-ank sebelum dibawa ke h0spital.

Sebelum ditidurkan, Pada hantaran berbeza, pelantun lagu Kesetiaan itu turut memuat naik beberapa foto dalam InstaStory sambil meluahkan kerinduan terhadap anak-anaknya.

“Rindu anak-anak ibu. Ya Allah, lindungilah suamiku, anak-anakku dan keluargaku,” katanya.

Petang semalam Sarah atau nama sebenarnya Siti Sarah Raisuddin yang sarat hamil tujuh bulan dikejarkan ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Cheras berikutan tahap oksigen yang semakin menurun.

Terdahulu, Siti Sarah dan Shuib serta tiga anak mereka, disahkan p0sitif C0VID.

Menerusi hantaran di laman sosial, Sarah berkata mereka sekeluarga menjalani ujian saringan selepas pembantu rumah mereka didapati p0sitif viru.s berkenaan, Ahad lalu.

“Dukacita dimaklumkan, kami sekeluarga positif C0VID. Ini semua ketentuan Allah. Kami menerima dengan hati yang terbuka dan lapang dada.

“Saya mohon semua mendoakan kami sekeluarga mengharungi kuarantin kendiri di rumah selama 14 hari ini.

“Kami serahkan semuanya kepada Allah,” tulisnya.

“Saya dan keluarga nak kekal positif dan melihat apa terjadi sebagai satu hikmah.

“Doakan kami segera sembuh,” katanya.

Dalam pada itu, Siti Sarah juga memaklumkan segala urusan perniagaan berjalan biasa dan dikongsi dalam IG.

“Untuk mengelak salah faham, saya mahu menjelaskan. Segala urusan perniagaan dan perkara lain akan dimuat naik di laman IG serta diuruskan oleh kakitangan,” katanya.

Sarah lahiirkan bayi lelaki

Penyanyi Siti Sarah yang kini ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Cheras, selamat melahirkan bayi lelaki kira-kira jam 5 petang tadi.

Pengurusnya, Nana Mohamad Rom bagaimanapun memaklumkan, keadaan Siti Sarah masih belum stabil.

“Untuk makluman Sarah melahirkan bayi lelaki kira-kira jam 5 petang tadi. Walau bagaimanapun keadaan Sarah masih belum sedar. Mohon doa semua untuk dipermudahkan segala urusan,” katanya.

Terdahulu, media melaporkan penyanyi Manis itu dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), akibat tahap oksigen tidak stabil, awal pagi tadi.

Sebelumnya, Sarah yang kini sarat hamil lapan bulan dikejarkan ke hospital sama berikutan tahap oksigen yang semakin menurun, kelmarin.

Difahamkan, Siti Sarah sepatutnya memotong gelang kuarantin pada hari sama, sebelum mengalami batuk.

Siti Sarah sekeluarga disahkan positif Covid-19 sejak 25 Julai lalu selepas mereka menjalani ujian saringan apabila pembantu rumah disahkan positif wabak berkenaan.

Pasangan itu berkahwin pada 2011 dan memiliki tiga cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6.

Siti Sarah dan Shuib mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011.

Menerusi perkahwinan, pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata, Uwais Alqarni, 10, Dzahira Talita Zahra, 8, dan Ariq Matin, 6.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *